قرائت جزء بیست و دوم قرآن کریم با صدای قاریان مشهور
قرائت جزء بیست و دوم قرآن کریم با صدای قاریان مشهور
قرائت جزء بیست و دوم قرآن کریم با صدای قاریان مشهور
شرح دعاي روز بيست و یکم ماه مبارک رمضان
در دعای توسل 14 حجت خدا را قسم میدهیم و از آنان استمداد میجوییم. ائمه هدی چراغ راه بشریتند و دلیل و راهنمای همه. در دعای امروز از خدای خویش میخواهیم راهنمایی برای کسب رضایت در پیش راهمان قرار دهد. خداوندی که چهگونه بودن و تلاش برای الهی شدن انسان را ازو خواسته، «راه» وصال و «راهنما» را هم مشخص کرده است.
صحبتها و راهنمایان الهی آشکار و نهانند.
خداوند عقلی در نهاد بشر قرار دهده تا نیک و بد را بشناسد. انبیا را فراتر از اندیشه بشری به جمع انسانها فرستاده تا راه آسمانها را بنمایانند.
اولیای الهی نیز در این راه به مدد آدمی میآیند تا در جایی اگر پای خرد در گل وسواس و تحیر مانده، دست عقل را بگیرند و او را به راه درست و صراطالمستقیم هدایت باز آرند.
قرآن نیز راهنمای دیگری است از سوی خداوند و منشوری برای هدایت بشر اما نمیتوان بیهمرهی خضر این مرحله را طی کرد و باید از خطر گمراهی ترسید!
زیارت جامعه کبیره، ائمه هدی را مشعل هدایت و نشانهای تقوا میخواند… اکنون که در این روزها از خداوند راهنما میطلبیم خوب است آشتی دوبارهای با این حجج ظاهری و باطنی داشته باشیم و به ریسمان لطفشان چنگ اندازیم تا با مدد این کشتیهای نجات از غرقاب گناه و هستی مادی خود را برهانیم.
دانلود صوت دعای روز بیست ویکم ماه مبارک رمضان
اجمالی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان 1394
سخنرانی شب 21 ماه رمضان مسجد ارک توسط حجت الااسلام والمسلمین سید رضا تقوی با خطبۀ در مقام پیامبراکرم صلی الله علیه و آله آغاز شد. سخنرانی خطیب ارجمند با موضوعاتی از جمله شأن و منزلت شب قدر، رابطه شب قدر و ثقلین، رابطه شب قدر و ولایت، رابطه شب قدر با توافق امام حسن علیه السلام انجام شد.
شأن و منزلت شب قدر
- شب قدر شبی استثنایی و “خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ” است. به همین دلیل انبیاء الهی به دنبال درک این شب بودند، حتی بعضی از علما و عرفا یک سال به شب زنده داری میپرداختند تا در این بین شب قدر را درک کرده باشند.
- علم بعضی از امور دینی در اختیار خداوند است مثل روح، زمان قیامت، فرج و… بدعت و تغییر در مراسم آن وهن آفرین و بسیار خطرناک میباشد چراکه اصل در آن تعبد است و این خود حکمتی شگفت است! شاهد مدعا تکذیب تعیین زمان برای فرج و یا تعیین شبی خاص برای شب قدر است."کَذَبَ الْوَقَّاتُونَ"(کافی، ج 1، ص 368) .
رابطه شب قدر و ثقلین
- امر فرج و واقعه عاشورا دو رکن تمدن ساز و نهضت آفرین تفکر تشیع است که بعد از 1400 سال ریشه باعث برپایی انقلاب اسلامی در ایران شد. این رویکرد برگرفته از رویکرد شهید شب قدر امیرالمومنین علی علیه السلام است رویکرد “إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ” (سوره حجرات آیه 10) “یُؤْثِرُونَ عَلَى أَنفُسِهِمْ وَلَوْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ” (سوره حشر آیه 9) دیگران را به خود ترجیح میدهند در حالی که خود نیاز دارند؛ از جهت “مَا عِندَکُمْ یَنفَدُ وَمَا عِندَ اللّهِ بَاقٍ” (سوره نحل آیه 96) آنچه نزد شماست تمام میشود و آنچه نزد خداوند است پایدار میباشد؛ و با تلاش زیاد به درجات بالاتر هم میرسند “آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ” (سوره توبه آیه 20)
- چهار رکن شب قدر، رابطه ای است بین ائمه معصومین، قرآن و امر خداوند متعال
. قرآن به سرگرفتن یعنی سرمشق ما با قرآن است.
. دعای جوشن کبیر همزبانی با ائمه اطهار در راستای حدیث ثقلین است.
. اسماء الهی، فضای غالب این شبها هدیه ای آسمانی است.
. نفس شب زنده داری و احیاء مورد تاکید میباشد.
- احیاء در شب قدر به چه معناست؟ شب قدر یعنی شب زنده شدن با قرآن و اهل بیت علیهم السلام که حیاتی طیبه است همان طور که قرآن بیان میدارد “الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَجِیبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُم لِمَا یُحْیِیکُمْ” (سوره انفال آیه 24) کسانى که ایمان آورده اید، خدا و پیامبر، شما را به چیزى فراخواندند که به شما حیات مى بخشد؛ این حیاتی است که خداوند و رسول خدا به شما میبخشد. نمونه بارز این حیات شهدا ونمونه بارز شهدا امیرالمومنین و ابی عبدالله علیهما السلام هستند. پیروی از این خط امری الهی و وعده ای حتمی است “وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یَعْمَلُونَ” (سوره نحل آیه 97) هرکس مؤمن باشد قطعا او را با زندگى پاکیزه حیات[حقیقى] بخشیم و مسلما به آنان بهتر از آنچه انجام مى دادند پاداش خواهیم داد.
رابطه شب قدر و ولایت
دلایل پیشرفت و توسعه فراگیر اسلام:
. شخص و شخصیت اخلاقی رسول الله “وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ” (سوره آل عمران آیه 159) و اگر تندخو و سختدل بودى قطعاً از پیرامون تو پراکنده مى شدند.
. انفاق و ایثار بانوان اسلام، مانند حضرت خدیجه و حضرت فاطمه سلام الله علیهما با مال و جان خود به حمایت از اسلام پرداختند.
. شأن امیرالمومنین علی علیه السلام قبل از وفات پیامبر در غزوات و سریهها و بعد از وفات پیامبر در برپایی نماز جماعت، جلوگیری از جنگ داخلی با سکوت و صبر خود عامل احیاء اسلام بودند.
. امام حسین هم احیاگر دیگر اسلام است.
- اگر مردم همراه رهبری مثل امیرالمومنین علی و امام حسن علیهما السلام نباشند ایشان هم خانه نشین میشوند و صلح تحمیلی را قبول میکنند؛ امام حسین خود را در کربلا تنها میگذارندو عاشورا به پامیشود.
- با دعا و پشتیبانی ملت دیپلماتهای شجاع مان نظرات راهبردی و حق مقام معظم رهبری مدظله العالی را علی رغم لبخندها وتشرهای دشمن بیان و از حقوق ملت دفاع میکنند تا پیام شهدای والای این مرز و بوم را به گوش جهانیان برسانند.
- اتحاد و بصیرت ملزوماتی مورد نیاز ملت است چه قبل از توافق و چه بعد از توافق!
دانلود تصویری مناجات شب بیست ویکم
دانلود صوتی مناجات شب بیست ویکم
بسم الله الرحمن الرحیم
«اللَّهُمَّ افْتَحْ لِي فِيهِ أَبْوابَ الْجِنانِ؛ خدایا در این روز برای من درهای بهشت را بگشای
وَ أَغْلِقْ عَنِّي فِيهِ أَبْوابَ النيرانِ؛ و درهای آتش دوزخ را ببند
وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِتِلاوَةِ الْقُرْآنِ؛ و مرا توفیق تلاوت قرآن عطا فرما
يا مُنْزِلَ السَّكِينَةِ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ؛ ای فرود آورنده وقار و سکینه بر دلهای اهل ایمان».[۱]
شرح دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان
فراز اول: خدایا درهای بهشت رابرای من بازکن
«اللَّهُمَّ افْتَحْ لِي فِيهِ أَبْوابَ الْجِنانِ؛ خدایا در این روز برای من درهای بهشت را بگشای
در روز بیستم ماه مبارک رمضان از خدای متعال مسئلت می نماییم درهای بهشت را بر روی ما بگشاید، بر اساس آنچه در منابع روایی شیعه و سنی وارد شده است بهشت دارای درهای متعدد و مختلفی است، کما اینکه خداوند متعال نیز در قرآن کریم می فرماید:« وَ سيقَ الَّذينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَراً حَتَّى إِذا جاؤُها وَ فُتِحَتْ أَبْوابُها وَ قالَ لَهُمْ خَزَنَتُها سَلامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدينَ؛[زمر/۷۳] و كسانى كه تقواى الشرح دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان هى پيشه كردند گروه گروه به سوى بهشت برده مى شوند هنگامى كه به آن مى رسند درهاى بهشت گشوده مى شود و نگهبانان به آنان مى گويند: «سلام بر شما! گوارايتان باد اين نعمتها! داخل بهشت شويد و جاودانه بمانيد!». و همچنین در آیه دیگر این سخن از درهای بهشت می شود: «جَنَّاتِ عَدْنٍ مُفَتَّحَةً لَهُمُ الْأَبْوابُ؛[ص/۵۰] باغهاى جاويدان بهشتى كه درهايش به روى آنان گشوده است».
در منابع اسلامی، روایات مختلفی حاکی از معرفی درهای بهشت است. در متون روایی درهای بهشت هشت در معرفی شده است. [۲] شیخ صدوق در کتاب خصال خود از امام علی(علیه السلام) این چنین نقل می کند: «محمد بن فضيل رزقى از امام صادق (علیه السلام) و او از پدرانش نقل مى كند كه على (علیه السلام) فرمود: بهشت هشت در دارد: درى است كه پيامبران و صديقان از آن داخل مى شوند، و درى است كه شهدا و صالحان از آن وارد مى شوند، و پنج در ديگر هستند كه شيعيان و دوستان ما از آنها وارد مى شوند و من همواره در كنار پل صراط مى ايستم و دعا مى كنم و مى گويم: پروردگارا، شيعيان و دوستداران و ياران من و هر كسى را كه در دنيا مرا دوست مى داشت، سلامت بدار و از داخل عرش ندا مى رسد كه دعاى تو را اجابت كردم و شفاعت شيعيان تو را پذيرفتم، و هر مردى از شيعيان من و كسانى كه مرا دوست داشته اند و يارى نموده اند و با دشمنان من با عمل يا زبان مبارزه كرده اند، به هفتاد هزار نفر از همسايگان و خويشان خود شفاعت مى كند، و درى است كه ساير مسلمانان از آن وارد مى شود و آنان كسانى هستند كه به يگانگى خدا گواهى داده و در قلبشان به مقدار يك ذرّه دشمنى ما اهل بيت نباشد».[۳]
طبق آموزه های روایی این چنین استفاده می شود که درهای بهشت بر اساس اعمال شاخص و برتر اخلاقی و دینی نام گذاری شده اند، هر کسی به موازات شاخص های اخلاقی و ممتازی که دارد از در مخصوص وارد بهشت می شود.
شیخ صدوق در کتاب من لایحضره الفقیه این چنین نقل می کند: «بلال از پیامبر ـ صلیاللهعلیهوآله ـ دربارهی درهای بهشت سؤال کرد پیامبر فرمود: درهای بهشت مختلفاند، باب الرحمة (در رحمت ) از یاقوت سرخ است… باب الصبر (در صبر ) در کوچکی است که یک لنگه دارد و از یاقوت سرخ است و اما باب الشکر (در شکر ) از یاقوت سفید است و دو لنگه دارد و عرضش به اندازهی پانصد سال راه است… اما باب البلاء … در مصیبتها و مرضهاست و آن دری است از یاقوت زرد و یک لنگه دارد و چه کمتر افرادی از این در وارد میشوند… اما باب الاعظم ،بندگان صالح از آن وارد میشوند و آنها اهل زهد و ورع هستند و کسانی هستند که راغب به خدایند و با او انس میگیرند. [۴]
فراز دوم: خدایا درهای جهنم را به رویم ببند.
وَ أَغْلِقْ عَنِّي فِيهِ أَبْوابَ النيرانِ؛ و درهای آتش دوزخ را ببند
همان طور که بر اساس آموزه های روایی و قرآنی برای بهشت درهای متعدد ذکر شد، برای جهنم نیز درهای متعددی بیان شده است کما اینکه خداوند متعال در خصوص در های جهنم می فرماید: «لَها سَبْعَةُ أَبْوابٍ لِكُلِّ بابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ،[حجر/۴۴] هفت در دارد و براى هر درى، گروه معيّنى از آنها تقسيم شده اند!». اين در، در حقيقت درهاى گناهانى است كه به وسيله آن، افراد وارد دوزخ مى شوند، هر گروهى بوسيله ارتكاب گناهى و از درى، همانگونه كه درهاى بهشت، طاعات و اعمال صالح و مجاهدتهايى است كه بوسيله آن بهشتيان وارد بهشت مى شوند. در آيات فوق خوانديم، جهنم هفت در دارد (بعيد نيست عدد هفت در اينجا عدد تكثير باشد، يعنى درهاى بسيار و فراوان دارد، همانگونه كه در آيه ۲۷ سوره لقمان نيز عدد هفت به همين معنى آمده است). ولى واضح است اين تعدد درها (مانند تعدد درهاى بهشت) نه به خاطر كثرت واردان است به طورى كه از يك در كوچك نتوانند وارد شوند، و نه جنبه تشريفاتى دارد، بلكه در حقيقت اشاره به عوامل گوناگونى است كه انسان را به جهنم مى كشاند، هر نوع از گناهان درى محسوب مى شود. [۵] در آیات دیگر از قرآن کریم درهای مختلف جهنم این چنین مورد اشاره قرار گرفته است «وَ سِیقَ الَّذِینَ کفَرُوا إِلى جَهَنَّمَ زُمَراً حَتَّى إِذا جاؤُها فُتِحَتْ أَبْوابُها؛ و کسانی که کافر شدند، گروه به سوی جهنم رانده شوند. تا چون بدان جا رسند، درهای آن (به رویشان) گشوده شود» تا آنجا که مى فرماید: «قِیلَ ادْخُلُوا أَبْوابَ جَهَنَّمَ خالِدِینَ فِیها؛ گفته مى شود براى همیشه به درهاى جهنم درآیید» [ سوره زمر، آیه ۷۱ و ۷۲].
فراز سوم دعا: خدایا من را به قرائتقرآن موفق بدار
وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِتِلاوَةِ الْقُرْآنِ،؛ و مرا توفیق تلاوت قرآن عطا فرما
جالب اینکه بعد از دعا برای باز شدن درهای بهشت و بسته ماندن درهای جهنم از خدای متعال در خواست می نماییم که در این ضیافت الهی توفیق همنشینی و انس با آیات الهی را نصیب ما نماید، عمل به قرآن و مأنوس شدن با معارف غنی و الهی آن می تواند نقش تعیین کننده ای در نجات از آتش جهنم و ورود در بهشت داشته باشد، چرا که معارف غنی و ارزشمند آن نجات دهنده انسان می باشد. در کتاب شریف نهج البلاغه در خصوص قرآن کریم این چنین نقل شده است: «اِنَّ القرآنَ ظاهِرُهُ اَنيقٌ و َباطِنُهُ عَميقٌ لا تَفنى عَجائِبُهُ و َلا تَنقَضى غَرائِبُهُ و َلا تُكشَفُ الظُّلُماتُ اِلاّ بِهِ؛[۶] براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نمى پذيرد و تاريكى هاى جهل جز بوسيله آن رفع نخواهد شد».
در پایان: از خدای متعال در خواست می نماییم، يا مُنْزِلَ السَّكِينَةِ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ؛ ای فرود آورنده وقار و سکینه بر دلهای اهل ایمان ما را از درهای بهشت وارد نما و از آتش هولناک جهنم رها بخش.
منبع:
[۱]. الإقبال بالأعمال الحسنة: ج۱، ص۳۵۵.
[۲]. الأمالي (للصدوق) ترجمه كمرهاى: ص۵.
[۳]. الخصال(ترجمه جعفرى): ج۲، ص۱۱۵.
[۴]. من لا يحضره الفقيه: ج۱، ص۲۹۵.
[۵]. تفسير نمونه: ج۱۱، ص۷۴.
[۶]. نهج البلاغه(صبحی صالح) ص۲۲۳ ، خطبه ۱۸.
دانلود صوت دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان
دانلود صوت شرح دعای روز بیستم قسمت اول
دانلودصوت شرح دعای روز بیستم قسمت دوم
اجمالی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان 1394
شب نوزدهم حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان پس از سلام و صلوات بر شهدا و امام شهدا، والدین و درگذشتگان جمع، آیات 133 تا 136 سوره آل عمران را خوانده و ترجمه نمودند و با اشاره به این آیات به توصیف متقین پرداختند. لازم به ذکر است ایشان به روال شبهای گذشته دو بحث اصلی را پیگیری نمودند، یکی تعریف متقین و وصف انفاق ایشان و دوم بحث معارف اجتماعی، انقلابی اسلامی؛ اما به عنوان مقدمه خطیب ارجمند برای یادآوری بحث جلسات قبل به حالات انفاق متقین و توصیف ایشان در آیات ذکرشده پرداختند “الَّذِینَ یُنفِقُونَ فِی السَّرَّاء وَالضَّرَّاء” البته انفاق دارای ابعاد مختلفی فردی، مالی، انفسی و اجتماعی است. نازلترین بُعد انفاق به شکل مالی و عالیترین بُعد انفاق مورد نظر قرآن انفاق در بستر جامعه اسلامی، مثل شهدا و جانبازان میباشد.
- “قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ” ارزش هر کس به اندازه همت اوست(حکمت44 نهج البلاغه) “همم” به معنای کاری که برای آن تصمیم گرفته میشود یا اندیشه بلند! یعنی اندازه یک نفر به اندازه غصهها و نگرانی هایش است، اندیشه او در چیست؟ و برای کیست؟ این اندازه شخیت انسان است! چون به همان اندازه برنامه ریزی میکند و همیشه در فکر همان است.
- “ثَلاثٌ مُجالَسَتُهُمْ تُمیتُ الْقَلْبَ: مُجالَسَةُ الاَْنْذال وَ مُجالَسَةُ الاَغْنیاء; وَالَحَدیثُ مَعَ النِّساء” مجالست با سه گروه قلب را میکشد اول انسانهای پست دوم اغنیاء و سوم اختلاط با نامحرم(میزان الحکمة، ح 2423) این قلبی که کشته میشود قلبی است که جایگاه قرآن است که با چیز دیگر پر میشود و الا “إِنَّ فِی ذَلِکَ لَذِکْرَى لِمَن کَانَ لَهُ قَلْبٌ” (سوره ق آیه 37) در این[عقوبتها] براى آن کس که صاحب دل است یا باحضور قلب گوش فرا مى دهد عبرتى است. وقتی که قلب ضایع شد قران و بحثهای قرآن در وجود جایگاهی ندارد.
- مومن وقتی همنشین زخارف دنیا و اغنیاء شد وقتی که بی حیایی مجالست با نامحرم دامان او را گرفت نمیتواند مجاهدانه وارد میدان جهادی شود(جهاد اکبر و جهاد اصغر) همانطور که قرآن در آیه 249 سوره بقره بیان میدارد؛ با برگزیده شدن طالوت سپاهی به رهبری ایشان به سوی جالوت حرکت کرد، علی رغم هشدار طالوت سپاهیان با آنکه میدانستند نباید از آب نهر بنوشند و یا به قدر کفایت از آن بهره گیرند به آشامیدن آب پرداختند، به این ترتیب از جهاد با جالوت جا ماندند. این نهر دنیاست و کسی که میخواهد به مقام منّا برسند نباید از آن بنوشند “مَن لَّمْ یَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّی” .
- “وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ” صفت دوم مورد بحث آیات در باب متقین کاظمین الغیظ است نکته جالب در این باب غیظ وجهی از غیرت و تعصب است و کظم غیظ به معنی بیرگی نیست و این خوب نیست، غیرت باعث شکر نعمت میشود آنچه پسندیده است کظم غیظ مومن است.
- اگر میخواهید خدا شما را ببخشد شما بندگان خدا را ببخشید “وَلْیَعْفُوا وَلْیَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَن یَغْفِرَ اللَّهُ لَکُمْ” و باید عفو کنند و برگ جدیدی از زندگی آغاز کنید. مگر دوست ندارید که خدا شما را بیامرزد؟(سوره نور آیه 22) .
- یکی از مراحل اصلی سلوک اخلاقی ظاهر کردن باطن است که حاصل آن افت شدید اخلاق است! کظم غیظ یعنی جلوگیری کردن از فوران غیظ چون هرکسی غیظ دارد ولی باید از فوران آن جلوگیری کرد و یا مثالی دیگر هرکس در وجودش حسد دارد حال یا رشک میبرد یا تمنای رسیدن به آن را دارد ولی تا زمانی که این حسد را به زبان نیاورده و به واسطه آن حرفی نزده اشکالی ندارد “رُفِعَ عَنْ أُمَّتِی مَا لَمْ یَنْطِقْ بِشَفَةٍ"(فرائد الاصول، ج2، ص36) .
بحث دوم معارف انقلابی و اجتماعی اسلام :
“وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِن دُونِهِمْ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ” (سوره انفال آیه 60)
ای مؤمنان در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید و نیز برای قوم دیگری که شما بر(دشمنی) آنان مطلع نیستید و خدا بر آنها آگاه است. و آنچه در راه خدا صرف میکنید خدا تمام و کامل به شما عوض خواهد داد و هرگز به شما ستم نخواهد شد.
در توضیح این آیه یادآوری میکنم جنگ بدر را که مسلمانان باتعداد کمتر چندبرابر در چشم کفار میآمدند یعنی عده ای کم در مقابل عده ای زیاد در راه خدا مبارزه میکردند؛ حتی در منظر اهلی نه تعداد کم مهم است نه تعداد زیاد بلکه پایداری اصل مهم و اساسی است “وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ” (سوره بقره آیه 249) .
شما وقتی پایداری داشته باشی و به میدان بیایی هم دشمن خدا را و هم دشمن خود را میترسانی، کسانی را میترسانی که پشت درهای بسته مشغول توطئه چینی هستند.
دانلود صوت کامل مناجات شب نوزدهم ماه مبارک رمضان1394(شب قدر)حاج منصور ارضی
دالود گلچنین صوتی وتصویری مناجات شب نوزدهم ماه مبارک رمضان(شب قدر)
دانلود صوتی ترتیل جز هجدهم قرآن توسط استادپرهیزگار
دانلود صوتی ترتیل جزهجدهم قرآن توسط استاد احمدبن الحجمی
دانلود صوتی ترتیل جزهجدهم قرآن توسط استادمصطفی اسماعیل
دانلود صوتی ترتیل جزهجدهم قرآن توسط استادکریم منصوری
دانلود صوتی ترتیل جزهجدهم قرآن توسط استادشحات انور
دانلود صوتی ترتیل جزهجدهم قرآن توسط استادقحطانی
شیخ صدوق در كتاب معانى الاخبار و امالى به سندش از امام باقر (علیه السلام ) روایت كرده كه فرمود:
لكل شىء ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان.
((هر چیزى را بهارى است و بهار قرآن ماه رمضان است .))
تلاوت ترتیل قرآن کریم جزهفدهم با صدای استاد خلیل الحصری
تلاوت ترتیل قرآن کریم جزهفدهم با صدای استاد پرهیزگار
تلاوت ترتیل قرآن كریم جزء هفدهم با صدای استاد مصطفی اسماعیل
تلاوت ترتیل قرآن کریم جزء هفدهم با صدای استاد شحات انور
تلاوت ترتيل قران کریم جز هفدهم با صدای استاد كريم منصوری
تلاوت ترتیل قرآن کریم جز هفدهم باصدای استاد جواد پناهی
صوت شب 13 رمضان 1393 با کیفیت بالا و حجم 29 مگابایت
شرح دعای روز ۱۲ رمضان از زبان سید آزادگان
خداوندا! تو ستاري و در ساية اين پردهپوشي چه عيبها كه بر من پوشاندي و ازچه رسواييها كه رهاييم بخشيدي!
توكه با من چينن كردي ، به من توفيق ده كه چشم از عيب ديگران بپوشم و تن به رسوايي ديگران ندهم، وبه حرمت اين روز شريف مرا به حق خود قانع دار، وتوفيقم ده كه لباسي قناعت به تن كرده وساده زيستن پيشه خود سازم، وبدين شيوه، ياريم كن كه در حفظ حقوق ديگران بپوشم و تن عادل و در معاشرت با مردم منصفي صادق باشم، و از آنچه مرا در زندگي تهديد كرده واز آن احساس ناامني ميكنم درامانم دار! اي آنكه وحشت زدگان ترسناك را در زندگي نگهدارنده تويي!
KHAMENEI.IR کلیپ صوتی «حافظ عزت» را درباره هدف دشمن از تحریم منتشر میکند. سخنان حضرت آیتالله خامنهای که در این صوت میشنوید:
بیاعتنائی به پیشرفت علمی، ترویج خودکمبینی ملی و بزرگنمایی غربی؛ حالا کار علمی که پیشرفت نمیکرد، حرکت علمی به معنای واقعی کلمه که اصلاً وجود نداشت، در رسانهها ذائقهی مردم را به واردات عادت دادند که این عادت متأسفانه تا امروز باقی است. عادات طولانیمدتی که برای مردم بهوجود میآید، بهآسانی از بین نمیرود. اینها به جای کشاندن کشور به سمت احیای تولیدات داخلی و منابع حقیقی یک ملت، مردم را با پول نفت عادت دادند به واردات؛ ذائقهی مردم را عوض کردند؛ کشاورزی کشور را نابود کردند، صنایع واقعی و ملی کشور را از بین بردند، کاملاً کشور را وابسته کردند به خارج و به دشمنان این ملت. ملت را تحقیر کردند، تواناییهای ملت را دستکم گرفتند، به زبان آوردند، فرهنگ غربی را بزرگنمایی کردند؛ یک رژیم هفتجوش خبیث جامع همهی بدیها. ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
ما اهل ستیزهگری نیستیم؛ اما اهل حفظ هویت خود، استقلال خود، عزت خود هستیم. هر کسی که عزت ملت ایران را بخواهد پایمال کند، ملت ایران را تحقیر کند، بخواهد دست سلطه را بر این ملت دراز کند، ملت ایران با غیرت خود، با ایمان خود این دست را قطع میکند. ۱۳۸۷/۰۸/۰۸
اشعار مدح و روضه ام المومنین حضرت خدیجه (سلام الله علیها)
والا مقام ای مادر زهرا خدیجه
مادربزرگ زینب کبری خدیجه
خرج خدا شد ثروتت یکجا خدیجه
کوری چشم شور بعضیها خدیجه
انگشتر عشق پیمبر را نگینی
الحق و الانصاف ام المومنینی
هم گوهر نابی و هم گوهرشناسی
ای تاجر خوش ذوق، پبغمبرشناسی
تنها نه در مکه در عالم سرشناسی
از بیعتت پیداست که حیدر شناسی
عطر علی دارد سراپای وجودت
بانو میکوثر گوارای وجودت
بوی نبوت را که استشمام کردی
بهر رواج دین حق اقدام کردی
اسلام را با همتت اسلام کردی
کفار را با ثروتت ناکام کردی
بوده اساس دین و آیین پیمبر
اخلاق او اموال تو شمشیر حیدر
عیسی غلام همسرت تا روز محشر
مریم کنیز دخترت تا روز محشر
عصمت نخی از معجرت تا روز محشر
باقیست نسل کوثرت تا روز محشر
مهرت برای آسمانها و زمین بس
داماد تو حیدر شد و فخرت همین بس
ای طاهره بانوی باتقوای مکه
سنگ صبور و حامی آقای مکه
بی اعتنا به طعنه زنهای مکه
ای کاش نیشابور بودی جای مکه
شعب ابی طالب تو را از پا نینداخت
آزار اهل شرک از تو شیرزن ساخت
بانو سلامت میکنم از دور و نزدیک
پیش حبیب خود در این شبهای تاریک
راحت برو راحت بیا ام الصعالیک
مکه ندارد کوچههای تنگ و باریک
مکه مدینه نیست آتش پا نگیرد
میخی درون سینه تو جا نگیرد
رفتی ندیدی رکن حیدر را شکستند
الواتهای بی حیا در را شکستند
با پا زدند و سد معبر را شکستند
نامردها پهلوی کوثر را شکستند
رفتی ندیدی باغ تو بی یاسمن شد
ای با کفن آخر حسینت بی کفن شد
——————————–
******************
شرح دعای روز نهم ماه مبارک رمضان
مداحی شب هشتم رمضان 95 با نوای سید مهدی میرداماد + دانلود
فایلهای صوتی مداحی حاج سید مهدی میرداماد در شب هشتم رمضان 1395 که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اجرا شده، آماده دریافت است.
گلچین مولودی کجاست اهل دلی که نگاه ما بکند - مناجات
گلچین مولودی دعای ابوحمزه ثمالی - قسمت چهارم
گلچین مولودی روضه حضرت سلطان علی ابن موسی الرضا علیه السلام
دعای روزهفتم ماه مبارک رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اعنّی فیهِ على صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِكْرَكَ بِدوامِهِ بتوفیقِكَ یا هادیَ المُضِلّین.
خدایا یارى كن مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبـادت و بركنارم دار در آن از بیهودگى و گناهان و روزیم كن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان.
شرح دعاي روز هفتم ماه رمضان
«اللهم اعني فيه علي صيامه و قيامه و جنبني فيه من هفواته و اثامه و ارزقني فيه ذكرك بدوامه، بتوفيقك ياهادي المضلين» اي خدا مرا در اين روز به روزه و اقامه نماز ياري كن و از لغزشها و گناهان دور ساز و ذكر دائمي نصيبم فرما به توفيق بخشي خود اي راهنماي گمراهان.
روزه چيست و چه فوايدي دارد؟! روزه طبق آنچه در لغت و رسالههاي عمليه آمده است، عبارت است از: خودداري كردن شخص از خوردن و آشاميدن و ديگر مبطلات روزه (كه در رسالههاي عمليه ذكر گرديده است) و نيز پرهيز از گناهان اعضا و جوارح و در نهايت هرگونه خودداري قلبي شخص روزهدار از توجه به غير خداوند.
براي روزه فوايد و آثار زيادي ذكر گرديده است كه به بعضي از آنها اشاره ميگردد. 1- يكي از فوائد روزه در اسلام تندرستي است. چنانچه پيامبر گرامي اسلام(ص) فرمودند: «روزه بگيريد تا سالم بمانيد.» (بحار، ج 93، ص 255) و هرچه كه علم بيشتر پيشرفت ميكند، ابعاد مختلفي از فوايد روزهداري معلوم ميگردد. 2- سپر در برابر آتش جهنم است. حضرت رسول اكرم(ص) ميفرمايند: «الصوم جنه من النار»؛ روزه سپري در مقابل آتش جهنم است. (وسائل، ج 7، ص 285) 3- مايه اجابت دعا. رسول خدا(ص): «لا ترد دعوه الصائم؛ دعاي روزهدار رد نميشود» (بحار، ج 93، ص 256) 4- باعث بخشيده شدن گناهان. رسول خدا(ص) ميفرمايند: هركس ماه رمضان را براي خدا روزه بدارد، تمام گناهانش آمرزيده ميشود. (تفسير مراغي، ج2، ص 69) 5- باعث ميشود فرشتگان برايش دعا كنند. رسول گرامي اسلام(ص) دراينباره ميفرمايند: خداوند فرشتگان خود را موظف كرده است كه براي روزهداران دعا كنند. (بحار، ج 93، ص 285) البته اينها و دهها فايده ديگر كه در آيات و روايات ذكر گرديده، اشارهاي بود به فوايد و آثار فردي روزه. براي روزه فوايد اجتماعي فراواني ذكر گرديده كه به بعضي از آنها اشاره ميشود؛
1- روزه باعث تحريك انسانها نسبت به همنوع خود ميشود! چنانكه در روايتي آمده است: خداوند روزه را واجب كرد تا ثروتمندان و فقرا را همسان سازد. (وسائل، ج 7، ص 2) روزه باعث ميشود تا ثروتمندان طعم تشنگي و گرسنگي را چشيده و به ياد فقرا و مستمندان بيفتند تا بدينوسيله عاطفه آنها تحريك شده و بخشي از درآمد خود را به آنان اختصاص دهند.
2- روزهداري باعث خودداري شخص از خيلي از جرائم و صفات زشت اخلاقي و اجتماعي ميگردد. از جمله آنها: دروغ، مجادله و درگيري، غيبت، تهمت، فحش، سرزنش و خشم، مردمآزاري، معاشرت با مفسدان، سخنچيني، حرامخواري و… است بيترديد هر يك از اين گناهان كه كنترل شود، باعث جلوگيري از آسيبهاي فراوان اجتماعي شده و باعث آرامش آن ميگردد. «و ذكر دائمي را نصيبم فرما» بايد دانست قرآن كريم علاوه بر ذكر زباني، ذكر قلبي و ياد دروني را ميستايد. ذكر و فكر، همراه يكديگر ارزش است. متأسفانه كساني كه ذكر ميگويند، ولي اهل فكر نيستند و كساني اهل فكر هستند ولي اهل ذكر نيستند! ذكر يكي از نمونههاي روشن عبادت است و ذكر خدا و نعمتهاي او، زمينه شكر و سپاس است، چنانكه غفلت از ياد خدا، مايه كفران است. ذكر يك نوع حضور قلبي است كه اثرات زيادي براي ذاكر دارد، از جمله؛ باعث توكل، معرفت، شكر، توجه دائمي به خداوند و جلوگيري از لغزش و گناه، محبت نسبت به قلب هستي يعني خداوند، اميد و رجاء و… ميشود. ذكر مقام انسان را تا جايي بالا ميبرد كه ميفرمايد: تو ياد من باش، تا من هم ياد تو باشم. (فاذكروني اذكركم - بقره آيه 152)
حاج منصور ارضی:دلیل دارد اگر سر به زیر و غمگینم –
مناجات شنیدنی شب ششم رمضان95
شب ششم رمضان ۱۳۹۵
حاج منصو ارضی
مسجد ارک تهران
برای دریافت اینجاکلیک کنید: monajat.arazi